Blog honen idazlea...

2019(e)ko maiatzaren 17(a), ostirala

Ebaluazio motak

    Gaurko klasean Ebaluazio motak landu ditugu eta hainbat daudela konturatu naiz. Horretarako,  López-Pastor eta Pérez Pueyo 2017an idatzitako liburuaren bi kapitulu erabili genituen. Etxean lehengo eta bigarren kapituluak irakurri genuen eta ideia nagusiak atera genituen. Ondoren klasean ebaluatzearen eta kalifikatzearen ezberdintasunen inguruan hausnartu genuen, baita Didaktika Orokorraren zenbat lexiko ikasi ere. Hitz tekniko horretan ebaluazio formatiboa, hasierako ebaluazioa, ebaluazio kualitatiboa eta ebaluazio jarraitua, besteak beste, aipatu genituen. 

  Nire ustez, ebaluazioa beharrezkoa eta gizakiak gizartearen ebaluazioa behar du. Hala ere, zenbakiez ezin dute inoiz norbait definitu. Bestela esanda, ezin dugu ikasle bati "sei koma bost bat" zara, zenbakiek ez gaituztelako definitzen eta errendimendu akademikotik at oso onak izan daitezkelako. Beraz, irakasleok arreta handia izan beharko dugu ebaluazioa egiterakoan eta ikasle taldeari gehien moldatzen den ebaluazio mota aukeratu.

Hona hemen klasean egindako ebaluazio ezberdinen eskema:

Noiz
Hasierako ebaluazioa edo diagnostikoa
Bitarteko ebaluazioa à prozesu osoan zehar ebaluatzen da.
Ebaluazio bategarria/sumatiboa à bukaeran ebaluatzen da.
Zer
Eb normatiboa à klaseko errendimendua (hoberena 10, txarrena 0)
Eb kriteriala à irizpide zehatz batzuk gainditu behar dira.
Nola
Kuantitatibo à zenbakiak
Kualitatibo hitzekin egiten den ebaluazioa (oso ongi, nahiko…)
Nork
Autoebaluazioa
Koebaluazioa
Heteroebaluazioa
Nolakoa
Formatiboa/hezigarria (feedback)
Ebaluazio autentikoa (egoera errela sortzen da)
Ebaluazio integratua (ebaluazio autentikoarekin joan behar du)
Heziberrik dio…
Ebaluazio autentikoa eta testuinguruan errotutako ikaskuntza.
Neurketa kuantitatiboa eta kualitatiboa

Liburua eskuratzeko hemen klik egin.


Erreferentziak:
pez-Pastor, V. M., & Pérez Pueyo, Á. (2017). Evaluación formativa y compartida en educación: experiencias de éxito en todas las etapas educativas. León: Universidad de León, 2017.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina